Dübörögtek a lóerők és a decibelek
2013. június 3.
Vasárnap, azaz június 2-án rendezték a Veszprém Szlalom idei második fordulóját, a Veszprém Aréna parkolójában.

A rendező SR Sport Egyesület és Sz&T-T Rally Team tagjai nagyon kitettek magukért, hiszen ezúttal az eddigi legnagyobb dzsemborit rendezték a városszéli rendezvényközpont parkolójában. Az elmúlt napok esős időjárása miatt kételkedtek ugyan, hogy mennyien fognak ellátogatni a versenyre, de a reggeli napsütés bizakodóvá tette őkett. Ahogy kúszott fölfelé a hőmérő higanyszála, úgy gyülekeztek a parkolókban a lóerők szerelmesei. Később a vendégül látott Veszprémi Tuning Team programjai is beindultak, ahol az autóépítés és főleg optikai tuning szerelmeseinek kedveztek, így már több ezren nézelődtek a nyár eleji napsütésben.
Dübörögtek a lóerők és a decibelek
A rendezvényt még gyermeknapi programokkal is színesítették, mint a kézműves játszóház, és az ugráló vár, de ha ez mind nem lett volna elég lehetett még lufit vagy vattacukrot is venni a büfé színes étel és ital kínálata mellett. A Veszprém Megyei Rendőr-főkapitányság kerékpáros pályával, a VAMI autós motoros iskola pedig motoros szimulátorral képviseltette a kissebeknek a baleset-megelőzési programokat, elfoglaltságot adva az egész családnak.

A szlalom versenyen a nevezés és gépátvétel után Ifj. Mulicz László az SR Sport Egyesület elnöke köszöntötte a résztvevőket majd versenyzői eligazítást tartott és kicsivel kilenc óra után elrajtolt az első autó. A rajtot követően megtelt a pálya széle és mindenki a gumifüsttel borított gépekre és az ügyes kezű versenyzőre volt kíváncsi, akik megmutatták, hogy mire is képesek a bóják között.

Az óvatosabb első kör után ötperces jegyzőkönyvszedés majd a második kör következett, ahol már gyorsultak a pályán lévő gépek, és villogtak a vakuk a pálya szélén. Aztán a félórás ebédszünetben a pályán dolgozók is fellélegezhettek és kiereszthették a gőzt az elkövetkezendő kör előtt.
A szünetben a rendezvényre meghívott országos rallye bajnok ASI azaz Aschenbrenner György tartott bemutatót a szlalom pályán látványautózással, az EVO 9-es Mitsubishivel, valamint a tuning találkozó autó szépségversenye és a hangnyomás mérés verseny is ekkor zajlott.

A bójákkal tarkított placcon, a versenyzők izgalmas vetélkedést mutattak be az 1400m hosszúra felfűzött pályán, a Veszprém Arénához kilátogató több ezer nézőknek. A versenyzőknek nemcsak a kormánytekergetéssel kellett foglalkozni, hanem figyelni kellett a pályarajzon előírt nyomvonalra is, hiszen a bójadöntés súlyos másodpercbüntetést, a pályatévesztés pedig érvénytelen kört jelentet, de ez mind könnyűnek tűnt számukra, a tetemes néző előtt.

A futam igazi izgalmakat hozott, de ez nem is volt meglepő, hiszen a Lada, BMW, Trabant, Gokart, és egyéb autócsodákat felvonultató mezőny tizenkét kategóriában versenghetett és az abszolút díjjak is gazdára találtak. A nap folyamán kiderült, hogy egy igazi szlalom pályán nem feltétlen az autó ereje a mérvadó, hanem inkább a sofőr ügyessége. A felíró táblán közzétett időeredményekből kiderült, hogy a három kör alatt századmásodpercekre csatáznak egymástól a különböző típusú autók gazdái.

A harmadik, körben is gyorsan pörögtek az események, és a pilóták foggal, körömmel harcoltak volna az időmérés másodpercei és egymás ellen, de sajnos leszakadt az égi áldás a futam elején és kisebb megszakításokkal a futam végéig esett is az eső így a burkolat mintegy jégpályává alakult át. Szerencsére és a pilóták ügyességének köszönhetően ennek ellenére sem történt baleset és zökkenőmentesen zajlottak a futamok.

Amikor már mindenki kiélte szenvedélyét az autóban ülve, vagy a pálya széléről csodálva az íven, vagy keresztben csak a közönségnek autózókat, következett a díjkiosztó, ahol a már megszokott kategóriák mellett különdíjakat is kiosztották.


Gokart: 1. Kurdi Lajos Ádám, 2. Schwéger Norbert. Hátsókerekes H1: 1. Hock Tamás Lada, 2. Imre Richárd Lada, 3. Fitos Attila Skoda. Hátsókerekes H2: 1. Risztics Sándor BMW, 2. Risztics Tamás BMW, 3. Lovász Kornél BMW. Junior: 1. Bognár Martin VW GOLF, 2. Pintér Máté BMW, 3. Ifj. Pintér László BMW. Női: 1. Gazdag Judit Suzuki, 2. Farnadi Ágnes Suzuki, 3. Temesi Karolina Suzuki. Proto: 1. Dobos Tibor Suzuki Ninja, 2. Balikó Tamás Suzuki, 3. Schwéger Milán Szöcske. Széria autók R1: 1. Pathy Dániel Trabant, 2. Horváth Ádám Wartburg, 3. Radovits Bálint Trabant. Széria autók R2: 1. Kálmán Sebestyén Toyota, 2. Németh Szilárd Suzuki, 3. Németh Imre Suzuki. Széria autók R3: 1. Molnár Attila Ford, 2. Nemsur Martin VW, 3. Kálmán Ferenc KIA. Tuning autók T1: 1. Sziklay Zsolt Trabant 601, 2. Pathy László Trabant, 3. Kandikó Ákos Trabant. Tuning autók T2: 1. Szabados Károly Toyota, 2. Meszes András Toyota, 3. Hofmann Tamás Toyota. Tuning autók T3: 1. Bakonyi Dániel VW, 2. Hanich Gábor VW, 3. Berec Géza Seat, Különdíjasok: Gulyás Béla Skoda Oktavia 1962-es évjárat és Sulyok Bálint BMW, Az abszolút dobogósok: 1. Dobos Tibor Suzuki Ninja, 2. Szabados Károly Toyota, 3. Meszes András Toyota.

VTT tuning találkozó szépségverseny eredmények: JapStyle - Deák Szabolcs Honda Civic VTi, German Tuned - Farkas Szabolcs Opel Astra G, Stalone Italiano - Bányai Sanyi Alfa Romeo 156, Beauté de la France - Kaufmann Péter Renault Clio, Magyar Vándor Show kategória - Deák Tamás Fiat Marea, Magyar Vándor utcai kategória - Piros kocka Lada (Klér Rallyteam), Legszebb felni - Devecsai Istán Astra F, Legszebb AirBrush - Abai István Opel Omega, Legszebb motortér - Deák Tamás Fiat Marea, Legszebb csomagtér beépítés - Vas Zoltán Mazda MX3, Ms Veszprém - A találkozó szépe - Kranabeth Petra.

 Vissza